Laatst bijgewerkt in augustus 2024

Algemene voorwaarden

Laatst bijgewerkt in augustus 2024

Algemene voorwaarden

Laatst bijgewerkt in augustus 2024

Algemene voorwaarden

Laatst bijgewerkt in augustus 2024

Algemene voorwaarden

E-mail: info@berated.nl
Website:
https://berated.nl/


Artikel 1 - Definities

  1. Berated: Berated, gevestigd te Barendrecht, K.v.K-nummer NL005090179B41.

  2. Klant: degene met wie Berated een overeenkomst is aangegaan.

  3. Partijen: Berated en Klant samen.

  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.


Artikel 2 - Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Berated.

  2. Berated en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

  3. Berated en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.


Artikel 3 - Prijzen

  1. Berated hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  2. Berated mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

  3. Berated en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

  4. Berated mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

  5. Berated moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uitvalt.

  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

  7. Berated mag de prijzen jaarlijks aanpassen.

  8. Berated zal prijswijzigingen meedelen aan de Klant voorgaand aan de wijziging.

  9. Indien een prijsverhoging plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, mag de Klant de overeenkomst ontbinden tenzij Berated alsnog bereid is om de overeenkomst op basis van de oorspronkelijk overeengekomen prijs uit te voeren.


Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

  1. Berated mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.

  3. De betalingstermijnen die Berated hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Berated aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

  4. Berated mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.


Artikel 5 - Gevolgen te late betaling

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Berated de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Berated.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Berated zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surséance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Berated op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Berated, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.


Artikel 6 - Opschortingsrecht

  1. De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.


Artikel 7 - Verrekening

  1. De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan Berated te verrekenen met een vordering op Berated.


Artikel 8 - Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

    • zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

    • gelden van Berated die bij de Klant aanwezig zijn

    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

  2. De Klant geeft op eerste verzoek van Berated de polis van deze verzekering ter inzage.


Artikel 9 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en Berated een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Berated enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.


Artikel 10 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. Berated voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

  2. Berated mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Berated op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Berated tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.


Artikel 11 - Informatieverstrekking door de Klant

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Berated.

  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Berated de betreffende bescheiden.

  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Berated redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.


Artikel 12 - Duur overeenkomst dienst

  1. De overeenkomst tussen Berated en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.

  2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.


Artikel 13 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd

  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.

  2. Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.


Artikel 14 - Geheimhouding

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Berated ontvangt geheim.

  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Berated waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Berated schade kan toebrengen.

  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.

  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

    • die op almanak was voordat de Klant deze informatie van Berated ontving of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant

    • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.


Artikel 15 - Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Berated voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.

  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.

  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000.

  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat de overtreding voortduurt.

  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.

  6. Berated mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.


Artikel 16 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Berated tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Berated geleverde producten en/of diensten.


Artikel 17 - Klachten

  1. De Klant moet een door Berated geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Berated daarvan op de hoogte stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Berated hiervan op de hoogte stellen.

  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Berated hierop gepast kan reageren.

  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Berated.

  6. Wanneer er lopende werkzaamheden zijn, dan kan de Klant niet eisen dat Berated andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.


Artikel 18 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Berated.

  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Berated ook daadwerkelijk op tijd bereikt.


Artikel 19 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Berated een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.


Artikel 20 - Aansprakelijkheid Berated

  1. Berated is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  2. Wanneer Berated aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

  3. Berated is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

  4. Wanneer Berated aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  5. Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.


Artikel 21 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Berated vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.


Artikel 22 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Berated toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Berated nog mogelijk, dan kan dat alleen plaatsvinden nadat Berated in verzuim is. De resterende tijd van overeenkomst mag de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant belangrijkste verplichtingen uitvoert.

  3. Berated mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken wanneer de Klant pas in verzuim is gesteld en Berated niet tijdig nakomt, dan wanneer Berated kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.


Artikel 23 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Berated door de Klant niet aan Berated kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.

  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:

    • een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp

    • weerspiegeling of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen

    • stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- of telecomstoringen

    • computervirussen

    • stakingen

    • overheidsmaatregelen

    • vervoersproblemen

    • slechte weersomstandigheden

    • werkonderbrekingen

  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Berated 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Berated ze kan nakomen.

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Berated de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

  5. Berated hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Berated hiervan voordeel heeft.


Artikel 24 - Wijziging overeenkomst

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Berated de overeenkomst aanpassen.


Artikel 25 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. Berated mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Berated altijd doorvoeren.

  3. Ingebrengen wijzigingen zal Berated zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.


Artikel 26 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Berated aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Berated.

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83 lid 2 BW.


Artikel 27 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Berated bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Artikel 28 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Berated is Nederlands recht van toepassing.

  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Berated is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Berated, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Maak kennis met Berated

Bij Berated helpen we je meer reviews te verzamelen, je gemiddelde beoordeling te verhogen, en je online reputatie en zichtbaarheid te verbeteren. Maak kennis met ons en ontdek hoe we samen jouw online aanwezigheid kunnen versterken!

Copyright © 2024 Berated. All Rights Reserved.

BTW: NL005059017B41

KvK: 93989105

Maak kennis met Berated

Bij Berated helpen we je meer reviews te verzamelen, je gemiddelde beoordeling te verhogen, en je online reputatie en zichtbaarheid te verbeteren. Maak kennis met ons en ontdek hoe we samen jouw online aanwezigheid kunnen versterken!

Copyright © 2024 Berated. All Rights Reserved.

BTW: NL005059017B41

KvK: 93989105

Maak kennis met Berated

Bij Berated helpen we je meer reviews te verzamelen, je gemiddelde beoordeling te verhogen, en je online reputatie en zichtbaarheid te verbeteren. Maak kennis met ons en ontdek hoe we samen jouw online aanwezigheid kunnen versterken!

Copyright © 2024 Berated. All Rights Reserved.

BTW: NL005059017B41

KvK: 93989105

Maak kennis met Berated

Bij Berated helpen we je meer reviews te verzamelen, je gemiddelde beoordeling te verhogen, en je online reputatie en zichtbaarheid te verbeteren. Maak kennis met ons en ontdek hoe we samen jouw online aanwezigheid kunnen versterken!

Copyright © 2024 Berated. All Rights Reserved.

BTW: NL005059017B41

KvK: 93989105